tagline

THIS IS NOT A POLITICAL BLOG BUT A BLOG FOR A BETTER MALAYSIA!

Monday, March 28, 2011

Tak perlu buktikan ketulenan video lucah Anwar Ibrahim

Yang mana lebih penting, membuktikan bahawa video lucah Anwar Ibrahim itu adalah tulen dan tidak disunting ataupun membuktikan bahawa pelakonnya adalah benar-benar Anwar Ibrahim?

Media arus perdana rata-rata memperdebatkan ketulenan video tersebut. Pada pendapat saya, mereka ini akan dapat membuktikan bahawa video tersebut tulen. Semalam saya membaca bahawa polis mungkin akan memanggil pengarah filem terkenal, Yusri KRU untuk membantu membuktikan video tersebut tulen. Memang tidak ada masalah dalam membuktikan ketulenan video tersebut tetapi ketulenan video tersebut tidak membuktikan bahawa Anwar Ibrahim bersalah. Ini ada kerana mereka hanya membuktikan bahawa video tersebut adalah original tetapi tidak dapat membuktikan bahawa pelakonnya adalah DS Anwar Ibrahim.

Kita semua menonton CSI dan macam-macam lagi fiksyen Barat di mana kita boleh melihat teknologi terkini digunakan untuk membuat topeng muka seperti juga yang dipakai oleh Erra Fazira dalam filem Cinta Kolestrol. Mencipta topeng muka getah yang boleh diacu dengan muka sesiapa pun bukan lagi sesuatu yang sukar, asal ada duit semua boleh jadi.

Berdasarkan kepada fakta-fata dibawah sepertimana yang di utara kan oleh mereka yang telah menonton video lucah tersebut saya 200% percaya video tersebut adalah tulen tetapi pelakonnya adalah palsu! Pelakonnya bukan Anwar Ibrahim! Tetapi biarkanlah mereka seronok dapat membuktikan bahawa video tersebut tulen kerana video lucah ini telah berjaya menyatukan semula penyokong-penyokong DS Anwar Ibrahim yang telah mula goyah oleh kes liwat yang berlangsung di mahkamah.
 
Ahli Parlimen Sungai Petani Ahli MPT KEADILAN, Datuk Johari Abdul berkeyakinan bahawa pelakon itu bukan Dato’ Seri Anwar Ibrahim berlandaskan faktor berikut:


1. Pada awal rakaman, terdapat seorang lelaki lain yang sedang menguruskan rakaman video pada ketika orang yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim masuk ke dalam bilik. Sewajarnya orang itu (yang mirip Dato’ Seri Anwar Ibrahim) sedar bahawa perlakuannya akan dirakam. Mustahil sesiapa yang waras akan melakukan adegan sedemikian kecuali dia diupah.


2. Tempoh masa rakaman yang menunjukkan muka si pelaku adalah terlalu pendek. Ditambah dengan rakaman yang dibuat di dalam hitam putih; menyukarkan untuk betul-betul mengesahkan identiti si pelaku.

3. Bahu si pelaku terlalu lebar dan tegap berbanding bahu Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

4. Bahagian belakang si pelaku (punggong) juga berisi dan jelas berbeza dengan tubuh badan Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

5. Di akhir adegan, si pelaku bangun dan tubuh badannya dirakam dengan jelas. Perutnya adalah buncit dan terlalu besar jika dibandingkan dengan perut Dato’ Seri Anwar Ibrahim.

6. Warna kulitnya adalah terlalu cerah dan hampir tidak dapat dibezakan dengan warna kulit wanita terlibat.


Nasihat saya, setiap apa yang anda baca di media arus perdana jangan diterima bulat-bulat sebaiknya buat carian maklumat di internet, bukannya susah google jer semua akan terpapar. Nilai berita tersebut daripada pandangnan kedua-dua belah pihak, kemudian tetapkan pendirian anda.

Kepada mereka yang telah menonton video lucah tersebut dan juga kepada mereka yang mencari-cari video tersebut lupakan sahaja niat untuk menonton kerana hukumnya haram di sisi Islam. Ikut jejak DS Wan Azizah yang yakin dan berpegang kepada ajaran Islam. Tak perlu ditonton kerana jika Datuk T itu seorang yang hina akhlaknya maka jika kita mengikut rentaknya dan menonton video lucah tersebut maka kita juga akan menjadi sama taraf dengannya.

4 comments:

BAE said...

artikel ini seolah-olah mengatakan Johari Abdul pernah melihat Datuk Seri Anwar dalam keadaan tidak berbaju dan tidak berseluar. Kalau tidak mana dia tau punggung Anwar disebalik seluar tak berisi dan mana dia tau perut Anwar disebalik baju tak sedikit buncit. Hujah makan tuan.

Harjit said...

Mr Bae....kalau tengok org pakai baju pun sudah tau samada punggung berisi atau tidak..atau bahu nya lebih besar..atau perut buncit...perut buncit nampak dari luar En Bae woiii...knp lah tak sedar lagi sandiwara kerajaan BN ni???? urghhhhhhh

Mohd. said...

Mr Bae...
Baju/seluar..material "biasanya" nylon/polyester bukan stainless steel or copper..tu sebab dia boleh ikut bentuk badan dan menceritakan keadaan di sebaliknya..."kata2 menunjukkan kedangkalan"..

Amuraria said...

SAH ADA NGOK PARTI SEKUTU APCO JADI PEMBELA FITNAH HAHAHA !