tagline

THIS IS NOT A POLITICAL BLOG BUT A BLOG FOR A BETTER MALAYSIA!

Tuesday, January 17, 2012

Utusan teruskan kempen liwat Anwar

Lihat muka depan e-paper Utusan Malaysia hari ini. Bersungguh-sungguh mereka menfitnah yang Anwar menyokong hubungan sejenis. Kenyataan Anwar sebelum ini cuma disiarkan sekerat sahaja untuk mengelirukan rakyat. Untuk apa? Semuanya semata-mata memenuhi nafsu politik ketua-ketua mereka. 

Baca dah lihatlah sendiri bagaimana, tokoh-tokoh agama yang terpedaya turut mengeluarkan pendapat yang mengelirukan masyarakat. Mungkin jika tokoh-tokoh ini mengambil sedikit inisiatif untuk menyiasat sendiri dengan mendengar atau membaca sendiri kenyataan penuh temubual Anwar, hal ini tidak akan berlaku. Malangnya ahli agama sendiri kurang berusaha mencari kebenaran. Akibatnya, mereka sendiri terpesong dan memesongkan umat. Puncanya? Fitnah oleh Utusan Malaysia, lidah rasmi parti Melayu Islam terhebat di Malaysia iaitu UMNO.

Utusan memainkan isu yang bertujuan meyakinkan rakyat bahawa Anwar menyokong hubungan sejenis dan beliau perlu ditentang habis-habisan. Tapi sedarkah Utusan bahawa fitnah yg mereka bawa ini lebih teruk lagi kesannya disisi Allah. Mereka ini mengaku Melayu dan pejuang Islam tapi terang-terangan melakukan fitnah yang ditentang oleh Islam. Dimanakah iman editor Utusan Malaysia hingga boleh meluluskan fitnah dengan tujuan memesongkan rakyat. Islamkah ini? Mungkin Utusan Malaysia dan pemimpin-pemimpinnya memang mengimpikan azab daripada Allah supaya mereka sedar siapa yang lebih berkuasa antara duit dan Allah Yang Maha Esa. Jika itu yang mereka mahu, jika itu sahaja jalan untuk menyedarkan mereka ini, maka marilah kita rakyat Malaysia yang sedar akan penipuan ini mendoakan setiap hari selepas setiap solat agar Allah turunkan bala kepada mereka ini agar mereka sedar dan insaf serta seterusnya menjadi pejuang rakyat dalam menegakkan hak dan kebanaran. Amin Ya Rabbal Alamin...

No comments: