tagline

THIS IS NOT A POLITICAL BLOG BUT A BLOG FOR A BETTER MALAYSIA!

Tuesday, September 11, 2012

Polis minta wartawan cam suspek serang bas PKR

Polis meminta dua wartawan akhbar Suara Keadilan supaya mengenalpasti individu yang terlibat dalam serangan ke atas bas yang digunakan dalam satu kempen PKR di Melaka.

NONELaporan akhbar itu menyebut, polis meminta dua wartawannya, pemberita Aedil Asri dan jurugambar Yuisriah Yusof supaya mengenalpasti individu berkenaan dalam satu kawad cam petang ini.

Laporan yang memetik kenyataan setiausaha pengelola PKR, Radin Shamsulakmar Radin Shamsudin juga menyebut, petugas parti yang berada di dalam bas terlibat semasa serangan pada 8 September itu juga diminta mengenalpasti suspek.
Kawad cam itu akan dijalankan di ibu pejabat polis daerah Jasin, Melaka.
PKR mendakwa, dalam kejadian di Kampung Rim, Jasin itu bas berkenaan dihalang oleh sekumpulan kira-kira 20 orang "samseng" BN sehingga menyebabkan berlaku perbalahan.
Katua Angkatan Muda Keadilan Syamsul Iskandar Md Akin mendakwa, beliau salah seorang daripada anggota kumpulan tersebut merupakan ahli jawatankuasa Umno Jasin.
Kejadian ini merupakan serangan kedua yang dilakukan ke atas bas untuk program Jelajah Merdeka Rakyat anjuran parti itu.
Bas sama disimbah dengan cat merah di Kota Bharu, Kelantan kira-kira pada awal pagi 1 September lalu, ketika bas tersebut diparkir di hadapan Pasar Siti Khadijah.

Selain itu, PKR mendakwa ketua umumnya Datuk Seri Anwar Ibrahim turut diserang semasa menyampaikan tazkirah di sebuah masjid di Alor Setar keesokan harinya.
Pemimpin PKR mendakwa sekumpulan yang didakwa anggota kumpulan pendesak Melayu PERKASA mengganggu acara di Masjid Pumpong dekat ibu negeri di Utara Semenanjung itu.

source : http://www.malaysiakini.com/news/208555

No comments: