tagline

THIS IS NOT A POLITICAL BLOG BUT A BLOG FOR A BETTER MALAYSIA!

Thursday, October 8, 2009

Money politics is not corruption, or is it?

Image

Isa Samad, Umno's candidate for the Bagan Pinang by-election, did not commit a corrupt act, says Umno. Money politics is not corruption, argues Umno. It is…well…money politics. In that spirit, Malaysia Today reveals the letter that was sent to one-time Prime Minister Abdullah Ahmad Badawi about all those who indulged in…well…money politics…in the 2004 party elections. Clearly, it is the Umno culture to dabble in…well…money politics, as this letter reveals.
THE CORRIDORS OF POWER
Raja Petra Kamarudin









***********************************************************************
Tahukah anda bahawa rakyat orang Melayu termasuk saya tidak menyokong BN dan UMNO bukan kerana mahukan hak samarata untuk semua. Kami mahukan status bumiputera tetapi kami tidak boleh menyokong UMNO yang wujud hari ini kerana.... UMNO korup! Diulang UMNO KORUP! Sedarkah UMNO masalah dalam UMNO yang membuatkan Melayu hilang kepercayaan dan sokongan untuk UMNO.
Bukan kami tak sayang Melayu tapi apalah makna jika menyokong parti Melayu sama dengan menyokong korupsi. Ini bukan isu kaum, ini isu integriti, ini isu pegangan hidup, ini isu kepercayaan kita sebagai umat Islam terhadap saranan Islam supaya mengamalkan kebaikan dan menolak kemungkaran. Korup adalah sesuatu yang ditolak oleh Islam sama juga seperti riba. Riba kata Nabi adalah musuh Islam tapi hari ini ribalah yang kita sokong.
Kenapa Menteri tak berani cakap riba itu Haram? Mungkin dia sanggup dipanggang dalam api neraka kelak kerana dia tahu riba itu haram tapi Menteri Kewangan tak ambil apa-apa usaha menghapuskan riba di Malaysia.
Jadi alternatif bagi orang Melayu selain UMNO adalah PAS. Jika Melayu itu ada pegangan agama maka PAS akan jadi keutamaan.
Kita mampu merancang tapi Allah menentukan. Amin

No comments: