tagline

THIS IS NOT A POLITICAL BLOG BUT A BLOG FOR A BETTER MALAYSIA!

Wednesday, March 24, 2010

Jangan risau dengan ahli berpaling tadah – Zaid

Oleh Zainal Abidin Nor, Free Malaysia Today

Parti Keadilan Rakyat (KEADILAN) tidak perlu risau dengan ahli-ahli yang berpaling tadah dan bertindak keluar parti kerana rentetan peristiwa ini akan memperkukuhkan lagi parti dan gagasan Pakatan Rakyat (PR).

"Saya percaya KEADILAN akan menjadi lebih mantap dengan pemergian mereka ini," kata Penyelaras PR Zaid Ibrahim dalam satu temubual dengan Free Malaysia Today, di sini semalam.

Beliau berkata demikian ketika merujuk kepada bekas ahli parlimen KEADILAN seperti Zahrain Mohamad Hashim, Tan Tee Beng, Mohsin Fazli dan Zulkifli Noordin yang kini menjadi wakil bebas di parlimen.

Zaid yang juga bekas menteri undang-undang berkata, "kita tidak perlu bimbang dengan mereka yang berpaling tadah dan saya fikir ia lebih baik bagi parti."

Ditanya sama ada beliau percaya beberapa lagi ahli parlimen dan ahli dewan undangan negeri dari parti KEADILAN akan meninggalkan parti seperti mana dakwaan sesetengah pihak beliau berkata, "Sepanjang yang saya tahu, setakat ini tidak ada. Isu ini sengaja dimainkan oleh Umno-Barisan Nasional (BN) bagi mengucar-kacirkan Pakatan," terang beliau.

Mengenai serangan peribadi terhadap Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim di parlimen baru-baru ini, beliau menjelaskan, "memang ini dirancang oleh mereka untuk melemahkan Pakatan Rakyat.

Kesungguhan media arus perdana yang pro-Umno-BN ini memainkan isu yang sama setiap hari menunjukkan mereka cuba mengalih perhatian rakyat dari isu-isu yang lebih kritikal.

Menurut beliau, kerajaan Umno-BN pimpinan Perdana Menteri Najib Razak ini tidak akan dapat bertahan lama dan akan tumbang pada pilihan raya yang akan datang.

READ MORE HERE

No comments: